وبلاگ

استارت آپ چیست؟

پلتفرم نوآری باز کوشا | استارت آپ چیست؟

استارت آپ یا شرکت نوپا چیست؟

استارت آپ (Startup یا Start-up) یک شرکت نوپا است که توسط یک یا چند کار آفرین تاسیس شده است تا یک محصول یا خدمات منحصر به فرد تولید کند و آن را به بازار عرضه کند.

استارت آپ، سرمایه گذاری است که توسط بنیانگذاران آن پیرامون یک ایده یا مشکلی با احتمال فرصت و تأثیر قابل توجه در تجارت آغاز می شود.

هر دو تعریف عنوان شده برای استارتاپ صحیح می باشد.

استارتاپ های موفق چیزی را در مکان و در زمان مناسب ایجاد می کنند.

یعنی اگر محصولی که ساخته شده عالی باشد، اما اگر زمان عرضه نباشد، نفوذ به اکوسیستم دشوار است.

از همین رو وظیفه آنها بهبود کیفیت محصول در زمان بندی مناسب می باشد.

همه استارتاپ ها به منظور ایجاد یک کسب و کار و بهبود شرایط فعلی راه اندازی می شوند.

استارت آپ ها بیشتر مشاغل جدید را ایجاد می کنند، استعدادهای بین المللی و سرمایه گذاری های مستقیم خارجی را جذب می نمایند.

در دنیای امروز استارتاپ ها حرف اول را برای ارتقا سطح کیفی زندگی می زنند و باعث ارتقا و بهبود کیفیت زندگی می شوند.

برخی از موفق ترین کار آفرینان تاریخ، استارت آپ هایی مانند

  • مایکروسافت (بنیانگذار بیل گیتس)
  • فورد موتور (بنیانگذار هنری فورد)
  • مک دونالد (بنیانگذار ری کروک)

را ایجاد کردند.

پلتفرم نوآری باز کوشا | استارت آپ | نوآوری باز

تعریف استارت آپ از نگاه های دیگر

تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA):

کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.

تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک:

سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است.

تعریف استارت آپ توسط اریک ریس:

استارتاپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است. این تعریف در کتاب نوپای ناب توسط اریک ریس آورده شده است.

تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر:

عملیات تنظیم و راه اندازی یک عملیات یا حرکت

تفاوت استارتاپ و کسب‌ و کار کوچک چیست؟

در ابتدا ممکن است خیلی از ما معنی استارتاپ را معادل کسب‌وکارهای کوچک بدانیم. با اینکه از خیلی جهات، استارتاپ و کسب‌وکارهای کوچک باهم مشابه هستند، اما تفاوت‌هایی هم دارند.

  • از نظر مشابهت، هر دو شرکت‌های کوچکی هستند که تقریبا از هیچ (بدون سرمایه زیاد) ساخته شده‌اند و هدفشان این است که بخش‌های نادیده گرفته شده بازار را پر کنند.
  • هر دو متمرکز بر رشد و سودآوری هستند و برای بقا در بازار می‌جنگند.
  • از نظر تفاوت، استارت آپ‌های ویژگی‌های متفاوتی نسبت به کسب‌وکارهای کوچک معمولی دارند.
  • استارت آپ یک چهره جوان دارد، معمولا یک ایده تازه مطرح می‌کند و این ایده معمولا از طریق تکنولوژی‌های جدید و وابسته به اینترنت اجرا می‌شود.
  • مزیت رقابتی در استارتاپ بسیار مهم است.
  • چیزی که ممکن است در هر کسب‌وکار کوچکی وجود نداشته باشد.
  • معمولا استارتاپ توانایی این را دارد که حتی رفتار و فرهنگ مصرف‌کننده را در یک جامعه تحت تاثیر قرار دهد.
  • به هرحال از هر ۱۰ استارتاپ، معمولا فقط یکی از آنها موفق می‌شود چرا که محیط استارت آپی بسیار چالشی است.

پلتفرم نوآوری باز کوشا از علاقه مندان دعوت می کند تا در مسابقات ایده پردازی در حوزه های نوآوری و فناوری بازدید و شرکت نمایند.

اگر ابهام و سوالی دارید در دیدگاه بنویسید تا در اصرع وقت به آن پاسخ بدهیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است