وبلاگ

مراحل تبدیل ایده به محصول

هر محصولی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنید. از چند سال پیش برنامه ریزی و ساخته شده. نوآوری شما می تواند برگه ی موفقیت شما در دنیای کسب و کار باشد و می توانید فرصت هایی را پیدا کنید که هرگز فکرش هم نمی کردید.

شروع این مسیر آسان نیست، اما اولین قدم برای تبدیل ایده به محصول، به اشتراک گذاری آن است. در ادامه نکته هایی خواهیم گفت که واقعا مهم هستند.

چالش‌های تبدیل ایده به محصول

برخی از مهم‌ترین چالش‌های تبدیل ایده به محصول که اکثر فناوران و نوآوران با آن روبرو هستند، عبارت اند از:

زمان‌بندی اشتباه و ناصحیح در ارائه اختراع و محصول خود به بازار

موفقیت در دنیای نوآوری به معنای تدوین یک زمانبندی دقیق و بررسی آن است.

اگر خیلی منتظر بمانید که یک ایده را عملی کنید، احتمالاً با کمک اخبار و رسانه‌ها، متوجه خواهید شد که آن ایده توسط شخص یا گروه دیگری به اجرا درآمده است.

در طرف دیگر، ممکن است که ارائه یک ایده و اختراع قبل از رواج فرهنگ آن، باعث عدم استقبال شود. شما با یک زمانبندی صحیح، می‌توانید در این زمینه با موفقیت روبرو شوید.

البته در این زمینه برخی هم بر این باورند که استقامت کردن در یک بازار جدید، رمز موفقیت است، پس اگر در حال حاضر زیاد در کار خود موفق نیستید، نگران نباشید و تنها سعی کنید با کمک شیوه‌هایی مثل جذب سرمایه در بازار استقامت کنید.

 

آگاه‌سازی مخاطبان از وجود اختراع و محصول

موضوع مهم دیگری که در واقع یک چالش برای فناوران است، عدم آگاهی از شیوه ارائه و توصیف محصول برای مخاطبان است.

در واقع مخترع و یا کسی که ایده دارد، با این چالش روبرو است که چگونه محصول خود را به مخاطبان برساند.

براساس نظرات کارشناسان، چالش اصلی خود مخترعین هستند که با تمرکز بیش از حد روی یک محصول، کاری می‌کنند که برنامه ای برای بازاریابی آن وجود نداشته باشد.

در نظر گرفتن بودجه تبلیغاتی و یا یک استراتژی بازاریابی با توجه به نوع محصول، می‌تواند باعث شود که مخترع از این چالش به خوبی عبور کند.

آگاه‌سازی مخاطبان از وجود اختراع و محصول

نکاتی برای موفقیت در تبدیل ایده به محصول

تنها حرکت نکنید

مراحل زیادی در روند اختراع و تبدیل ایده به محصول دخیل است که باعث می‌شود به تنهایی طی کردن آن، سخت و دشوار باشد.

شما می‌توانید دنبال فرد یا افرادی باشید که به عنوان تیم با شما کار کنند و همه در سود یا نتیجه نهایی شریک باشند.

تیمی کار کردن و داشتن انگیزه بالا، باعث می‌شود که خیلی سریع تر از آنچه که تصورش را بکنید، به موفقیت برسید.

 

برای انجام تحقیقات خود، زمان صرف کنید

اختراع یک محصول نیاز به تحقیقات اولیه، صبر و انعطاف‌پذیری زیادی دارد.

هرقدر که بیشتر بر روی دانش مورد نیاز برای یک محصول وقت بگذارید، احتمال آن که اختراع موفق تری داشته باشید، بیشتر خواهد بود.

شما می‌توانید با انجام تحقیقات لازم برای یک محصول در هنگام ثبت اختراع و یا گرفتن گواهی‌های لازم، تحقیقات خود را به عنوان اسناد ارائه کنید.

در نظر داشته باشید که تحقیق در مورد مالکیت معنوی ایده یا مالکیت تجاری یک محصول، اصلاً وقت تلف کردن نیست، بلکه به جلوگیری از چالش‌های احتمالی در آینده کمک زیادی می‌کند.

یک نمونه اولیه بسازید

هنگامی که تحقیقات اولیه را انجام داده و یا یک تیم اجرایی پیدا کردید، نوبت به ساخت نمونه اولیه می‌رسد.

نمونه اولیه محصول شما، در واقع یک محصول تستی است که با انجام آزمایشات لازم روی آن ایرادات را شناسایی می‌کنید.

هیچ اختراع موفقی، قبل از انجام کامل تست محصول به تولید حداکثری نرسیده‌ است. اگر ایده ای دارید که از آن نمی‌توانید یک محصول اولیه بسازید، احتمالاً باید به کلی آن را فراموش کنید.

 

شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ دنیا همین مراحل را برای تبدیل ایده به محصول طی می‌کنند

کارخانه‌های بزرگ لوازم خانگی در دنیا مثل ال جی (LG)، اسنوا (Snowa) ، سامسونگ (SAMSUNG) و یا کارخانه‌های فناوری محوری مثل مایکروسافت (Microsoft) و اپل (Apple) و … با ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز و تیم‌های تحقیقاتی قبل از تولید محصولات جدید خود مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، موبایل جدید و … برای انجام آزمایش‌های لازم از ایده‌های خود نمونه‌های اولیه تولید می‌کنند.

 

 

مجتمع نوآوری باز کوشا از علاقمندان و ایده پردازان دعوت می کند تا در رویدادهای داخلی شرکت نمایند.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است