معیار سنجش ایده
همه افراد ایده هایی برای راه اندازی کسب و کار به ذهنشان خطور می کند که احساس می کنند قابلیت اجرا دارد. عده ای فقط ایده را در حد انتزاعی در ذهن خود می پرورانند و اقدامی جهت پیاده سازی آن به عمل نمی آورند. تعدادی از افراد گام های کوچکی را بر می دارند و کار را رها می کنند؛
ولی افرادی هم هستند که برای اجرا مصمم هستند. عده ای نیز از ابراز ایده خود هراسانند و هم به دنبال گرفتن مشاوره هستند و هم نمی خواهند که ایده خود را بیان کنند!
سنجش ایده
یک مسئله مهم که افراد باید به آن توجه کنند این است که اگر ما الان داریم به ایده ای فکر می کنیم.
باید مطمئن باشیم که افرادی در شهر خودمان هستند که با این ایده فکر کرده اند و حتی ایده را اجرا کرده اند و به هر دلیلی ناموفق بوده اند و حتی اسمی از آن ها وجود ندارد.
پس در نهایت ما خیلی نباید در این مرحله وقت خود را صرف کنیم چون یک ایده خیلی ساده با یک اجرای خوب ممکن است نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته باشد.
خیلی از وقت ها برای ما پیش آمده که با کسب و کارهای موفق روبرو شده ایم که حتی ایده اولیه آن به ذهن ما خنده دار بوده ولی الان قابل احترامه چون که به نحوه شایسته ای اجرا شده است.
تحلیل رقبا
یکی از راه هایی که برای سنجش ایده وجود دارد؛ بررسی و تحلیل رقبا می باشد. بخصوص اگر شما بخواهید کسب و کار خود را بر اساس ایده اجرا شده ولی با کیفیت بالاتر پایه ریزی نمایید. بررسی نقاط قوت و ضعف رقبا در طراحی ویژگی های کسب وکارتان کمک شایانی خواهد نمود.
امروزه پلتفرم های آنلاینی وجود دارد که مشتریان در مورد کالاها و خدمات مختلف ابراز نظر و تجارب خود را به اشتراک می گذارند. بررسی نظر مشتریان در این پلتفرم ها می تواند دید بهتری از رقبا به شما بدهد.
تحلیلSWOT

تحلیلSWOT
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.