حمایت بانک صادرات از صنعت خودرو سازی
تولید خودرو برقی سایپا با همکاری بانک صادرات ایران
به گزارش روابط عمومی هسته پژوهشی کوشا به نقل از خبرگزاری خودرونگاران مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: حمایت از صنعت خودرو عزت ملي، استقلال و خودباوري را به دنبال دارد و بانك صادرات ايران براي ايفاي نقش حمايتي خود از اين صنعت آماده است.
به گزارش خودرونگاران به نقل از پايگاه خبري نقدينه ، حجت اله صيدي در جريان بازديد از مركز تحقيقات و نوآوري و همچنين خطوط توليد محصولات جديد خودرو سازي سايپا، افزود: هزينه هاي توليد محصولات جديد سايپا توسط بانك صادرات ايران تامين مالي خواهد شد و براي رسيدن به اهداف بلند اين شركت در كنار آن خواهيم بود. اين بانك از طريق طرح طراوت در زنجيره تامين براي ارائه انواع خدمات بانكي با سايپا همكاري دارد و در همكاري هاي جديد سقف عمليات بانكي با سايپا افزايش خواهد داشت.
وي گفت: محصولات جديد سايپا نياز به سرمايه گذاري دارد و بانك صادرات ايران به طور ويژه و در چارچوب مقررات بانك مركزي براي تامين مالي اين محصولات برنامه ريزي خواهد كرد و به طور بلند مدت در كنار اين خودرو ساز خواهد ايستاد.
صيدي در اين ديدار كه با حضور مديران ارشد بانك و نيز مديرعامل و مديران بخش هاي مختلف سايپا انجام شد، اظهار كرد: بايد از دو منظر به سايپا نگاه كرد. از نگاه بانك به اين شركت به عنوان يك مشتري مي توان نگريست و گفت كه با داشتن بازار مصرف، فناوري توليد، منابع مالي و انساني و نهاده هاي توليد از قبيل قطعات و مواد اوليه، شركت سايپا از شرايط مناسبي برخوردار است. در نگاه ملي نيز صنعت خودرو به عنوان يكي از چهار صنعت اول دنيا در كنار نفت و گاز، بانكداري و فناوري اطلاعات مورد توجه است به همين دليل كشورهايي كه داراي صنعت خودروسازي هستند با كشورهاي فاقد اين صنعت تفاوت جدي دارند. حمايت از صنعت خودرو عزت ملي، استقلال و خودباوري را به دنبال دارد و دقيقا به همين دليل مورد تحريم قرار گرفته ايم. رقابت در اين صنعت جدي است و دشمنان و بدخواهان كشور در تلاشند تا مانع توليد خودرو در كشور شوند.
مديرعامل بانك صادرات ايران افزود: وظيفه داريم كه براي دستيابي اين شركت به اهداف سال ١٤٠٤ و توليد انبوه محصولات جديد، همكاري نزديك با آن داشته باشيم و نقش خود را ايفا كنيم.
صيدي با اشاره به اين كه پيش بيني كرده بوديم كه شركت فرانسوي رنو در ايران قطعه توليد نخواهد كرد و تنها در پي فروش محصولات خود در بازار ايران است، گفت: توليد محصولات جديد سايپا ديگر ربطي به رنو ندارد و بانك صادرات ايران به طور عملياتي تر براي حمايت از سايپا آماده است.
مديرعامل بانك صادرات ايران با تاكيد بر اين كه تامين مالي بانك صادرات ايران در همكاري با سايپا سه جنبه دارد، افزود: روال همكاري عادي بانك صادرات ايران از طريق اعطاي خدمات متنوع بانكي از جمله طرح هاي طراوت توليد و طراوت توسعه، مرابحه، خريد دين، هميان سپهر و … ادامه خواهد يافت. پاشنه آشيل صنعت خودرو، پلتفرم جديد است و بانك صادرات ايران از توليد محصولات جديد نيز تا تحقق اهداف سال ١٤٠٤ به طور كامل حمايت خواهد كرد.
صيدي با اشاره به اين كه دو محصول جديد شاهين و آريا اميدواري زيادي براي جلب نظر مصرف كننده و مردم ايجاد كرده، اظهار اميدواري كرد كه مصرف كننده ايراني اين دو خودرو را به محصولات كره اي ترجيح دهند.
وي همچنين براي سرمايه گذاري در توليد انبوه خودرو برقي در شركت سايپا اعلام آمادگي كرد.
صيدي در اين ديدار خواستار ايجاد پلتفرم مشترك فناوري اطلاعات بانك صادرات ايران با سايپا شد و افزود: با ايجاد اين پلتفرم، زنجيره توليد، ارائه انواع خدمات پس از فروش و تحويل خودرو به پلتفرم فناوري اطلاعات بانك متصل مي شود و گردش مالي بهتر مديريت خواهد شد.
در اين ديدار جواد سليماني، مديرعامل سايپا نيز با قدرداني ويژه از حمايت هاي بانك صادرات ايران و سابقه همكاري مؤثر اين بانك در حمايت از صنعت خودرو گفت: همكاري هاي گذشته بانك صادرات ايران با سايپا جاي قدرداني و تشكر دارد، به طوري كه مي توان گفت بانك در شرايط بحراني به داد سايپا رسيد و به ما كمك كرد.
وي افزود: عملكرد مطلوب و رشد عالي بانك صادرات ايران در سال هاي اخير جاي قدرداني دارد و مرتبا خبرهاي خوب و خوشحال كننده اي از بانك صادرات ايران در بهبود صورت هاي مالي و حمايت از توليد و صنعت منتشر مي شود. همكاري با اين بانك براي ما افتخار بزرگي است و مايل هستيم همكاري بيشتري با بانك داشته باشيم.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با ارائه گزارشي از روند توليد محصولات جديد و تغييرات ايجاد شده در اين شركت، از ايده هاي ارائه شده توسط مديرعامل بانك صادرات ايران استقبال كرد.
سليماني با بيان اينكه شركت هاي خارجي همواره به دنبال اين بوده اند كه محصولات خود را در ايران به فروش برسانند، تاكيدكرد: شرايط استاندارد خودروهاي توليد داخل با استاندارد هاي خارجي متفاوت است و برخي تبليغات سوء و هدفمند صرفا براي تخريب صنعت خودرو صورت مي گيرد.
وي افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش شده تا كيفيت محصولات در سايپا افزايش قابل توجهي داشته باشد كه در اين جهت، سيستم كيفي دو خودرو شاهين و آريا تغيير كرده و اين خودروها با خودروهاي كلاس متوسط جهان قابل رقابت شده اند.
سليماني به مشاركت براي توليد خودرو برقي در اين شركت با همكاري دانشگاه تهران و شركت مپنا اشاره كرد و گفت: توليد اين خودرو سرمايه گذاري سنگين و در عين حال منابع درآمدي بسيار به همراه خواهد داشت.
وي از ايجاد بستر فناوري اطلاعات مشترك بين بانك صادرات ايران و سايپا نيز استقبال كرد و گفت: دنياي آينده دنياي سيستم هاي اطلاعاتي است و تلاش مي شود تا با استفاده از فناوري هاي اطلاعاتي در خودروهاي جديد، از ظرفيت هاي نوين استفاده شود.
در اين مراسم امير يوسفيان، نائب رئيس هيئت مديره بانك صادرات ايران نيز با قدرداني از طراحي خودروهاي جديد در سايپا، گفت: اين محصولات نگرش هاي موجود را تغيير خواهد داد. سايپا به عنوان يكي از مشتريان برتر بانك صادرات ايران همواره همكاري مناسبي با بانك داشته و با توجه به شريط جديد، تكليف و وظيفه بانك براي حمايت از صنعت خودرو سنگين تر از گذشته است.
وي سقف و ظرفيت همكاري با سايپا را مورد توجه قرار داد و افزود: براي همكاري بيشتر با اين شركت بر اساس مقررات بانك مركزي، مدل هاي جديدي را تعريف خواهيم كرد.